O Tomaszu Ziółkowskim | akademiamarki
top of page

O TOMASZU ZIÓŁKOWSKIM

Doświadczenie dydaktyczne.

Tomasz Ziółkowski pierwsze warsztaty szkoleniowe z marketingu poprowadził w 2001 roku na zlecenie międzynarodowej firmy FMCG. 

Po zakończeniu kariery korporacyjnej w 2005 roku założył Akademię Marki oferującą szkolenia otwarte dla pracowników i menedżerów działów marketingu, komunikacji korporacyjnej oraz agencji reklamowych.

W 2006 roku został zaproszony do poprowadzenia wykładów z marketingu w ramach programów Executive oraz International MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, dołączając w ten sposób do grona wykładowców z takich szkół jak London Business School,  NHH Norwegian School of Economics oraz HEC Paris.

 

W 2007 roku jako pierwszy polski wykładowca otrzymał prestiżową nagrodę - “Highest Ranked Professor“, przyznawaną przez studentów programu Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.

W kolejnych latach wykładał marketing również w ICAN Institute oraz gościnnie w Szkole Głównej Handlowej. W 2007 roku zaproszony został do współpracy z Francuskim Instytutem Zarządzania, w którym do dzisiaj prowadzi zajęcia z marketingu strategicznego w ramach programów MBA.

 

W warsztatach szkoleniowych zrealizowanych przez Tomasza Ziółkowskiego w ramach Akademii Marki wzięło udział już ponad 800 osób, z których większość piastuje obecnie ważne stanowiska kierownicze bądź zarządza działami marketingowymi w polskich oraz międzynarodowych przedsiębiorstwach.

 

Artykuły autorstwa Tomasza Ziółkowskiego poświęcone budowaniu i zarządzaniu marką publikowane były na łamach takich czasopism jak Brief, Media & Marketing Polska, czy Harvard Business Review. 

Doświadczenie korporacyjne.

W latach 2002 - 2005 pełnił funkcję Wiceprezesa ds. Marketingu w Carlsberg Polska.

Wdrożył nową strukturę działu marketingu po połączeniu czterech browarów Okocim w Brzesku, Piast we Wrocławiu, Kasztelan w Sierpcu oraz Bosman w Szczecinie. Opracował strategię rozwoju portfela produktów grupy Carlsberg Polska oraz strategię każdej z marek (Carlsberg, Okocim, Harnaś, Piast, Bosman, Kasztelan, Karmi) Zarządzał zespołem 40 osób. W latach 2002 - 2003 firma notowała dwucyfrowy wzrost EBITu, a w 2003 roku była najszybciej rosnącą firmą na rynku piwa w Polsce, w 2004 roku otrzymała  od Polsko-Duńskiej Izby Handlowej wyróżnienie za najszybciej rozwijającą się duńską firmę w Polsce w roku 2003

 

W latach 1998 - 2001 pełnił funkcję Dyrektora Marketingu i Exportu, w  Leaf Poland.

Opracował i wdrożył nową strategię rozwoju portfela produktów firmy, uwzględniającej stworzenie od podstaw nowych marek (Aha, Hops, Chałwa Królewska), które miały zastąpić dotychczasową markę Wedla firmującą wcześniej produkty firmy, która pozostała własnością Pepsico po sprzedaży biznesu nieczekoladowego fińskiej firmie LEAF.

Odpowiadał za realizację strategii marketingowej międzynarodowej marki Mynthon w krajach środkowo-wschodniej Europy.  

Opracował strategię eksportową firmy - negocjował kontrakty handlowe z firmami z Bliskiego Wchodu. Zrealizował projekt przygotowania wprowadzenia marki sezamków Aha na rynek amerykański obejmujący przygotowanie i realizację badań konsumenckich w Chicago oraz we współpracy z lokalną agencją reklamową przygotowanie strategii komunikacyjno-promocyjnej. Uczestniczył w negocjacjach handlowych z brokerem dystrybuującym  produkty na środkowym wschodzie USA.

Zarządzał zespołami marketingu w Polsce, na Węgrzech, Rumunii oraz przedstawicielami handlowymi w krajach środkowo-wschodniej Europy i USA.

 

W latach 1995 - 1998 pełnił funkcję Marketing Menedżera w Tchibo Warszawa.

Przez ostatnie dwa lata pracy w Tchibo był odpowiedzialny za marketing całej firmy. Opracował strategię marketingową oraz wprowadził markę Tchibo do krajów nadbałtyckich. Pracował przy opracowywaniu strategii wejścia do Polski sklepów Tchibo.

 

W latach 1992 - 1995 pracował jako Assisntant Brand Manager w Benckiser S.A. 

Współtworzył strategię wprowadzenia na rynek pierwszej marki parasolowej Dosia.  Zarządzał markami Perła, Wir oraz Bryza. Odpowiadał w całym dziale marketingu za analizę danych z rynku detalicznego nabywanych od firmy AMER, a następnie ACNielsen.

Doświadczenie biznesowe w obszarze doradztwa marketingowego.

Jako niezależny doradca, od 2005 roku realizuje projekty z obszaru marketingu strategicznego oraz marek. Jego doświadczenia zawodowe obejmują rynki FMCG, elektroniki użytkowej, bankowości, mediów, telekomunikacji, informatyczny oraz zarządzania obiektami sportowymi. Zrealizował projekty między innymi dla takich firm jak: TP, TVP, Panasonic, Lorenz, Nestle, Soraya, Lorenz, Deutsche Bank, Dobrowolscy, Polski Lek, BZ WBK czy Cersanit.

Od 2011, jako Marketing Ekspert współpracuje z międzynarodową firmą doradczą DAI Europe z siedzibą w Londynie, doradzając Europejskiemu Bankowi Odbudowy i Rozwoju przy wdrażaniu programów: “Sustainable Energy Financing Facilities” w Polsce, Maroku, Jordanii.

Jego zakres odpowiedzialności obejmował opracowanie identyfikacji wizualnej programów, stron internetowych, stworzenie i wdrożenie strategii marketingowych, odpowiedzialny był za działania PR i wsparcie lokalnych banków uczestniczących w programach w obszarze promocji programów.

 

W 2016 dołączył do zespołu konsultantów pracujących przy wdrożeniu Green Trade Facilitation Programme realizowanego w krajach operacji EBOiR odpowiadając za opracowanie strategii marketingowej oraz wsparcie lokalnych banków uczestniczących w programie, między innymi w takich krajach jak Kirgistan.

Polski Program Finansowania Zrównoważonej Energii  - PolSEFF realizowany w latach 2011 - 2015 został wyróżniony    w 2016 roku CEE Clean Energy Award, natomiast Green Trade Facilitation Programme w 2017 roku otrzymał Global Finance Award   przyznawanej przez czasopismo Global Finance.

bottom of page