top of page

Ile firmy sukcesu inwestują w marketing?

Ile powinniśmy przeznaczyć na marketing?




Jest jednym z najczęściej zadawanych mi pytań przez menedżerów firm od momentu rozpoczęcia przeze mnie działalności doradczej w 2005 roku.


Jednak na podstawie mojego doświadczenia z międzynarodowymi korporacjami z branży FMCG, które z powodzeniem budują marki na różnorodnych rynkach przez dziesięciolecia,

mogę stwierdzić, że budżet marketingowy stanowi od 5% do 10% rocznego obrotu netto firmy.

Chciałbym przy tym zaznaczyć, że jest to budżet stricte marketingowy.


Co to oznacza?


Budżet marketingowy jest rozdzielony od budżetu sprzedażowego i obejmuje inwestycje we wszystkie działania skierowane na konsumenta lub użytkownika końcowego, takie jak:

  • Kampanie reklamowe (media),

  • Produkcję materiałów reklamowych i marketingowych,

  • Kontrakty sponsorskie i wydarzenia,

  • Badania rynkowe i konsumenckie,

  • Rozwój nowych produktów i opakowań,

  • Promocje konsumenckie, oraz

  • Opłaty dla agencji marketingowych i reklamowych.


Co ciekawe, największa część budżetu marketingowego — często przekraczająca 50% — jest zazwyczaj przeznaczana na kampanie reklamowe, które odgrywają kluczową rolę w budowaniu świadomości marki i produktów.


Comments


Wyróżnione posty
Nie ma jeszcze żadnych opublikowanych postów w tym języku
Po opublikowaniu postów zobaczysz je tutaj.
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
bottom of page