7 KLUCZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI SKUTECZNEGO MARKETINGOWCA.
Przez ponad 27 lat pracy w marketingu miałem okazję do wielu obserwacji i przemyśleń, dotyczących sukcesów i porażek marketingowych zarówno własnych jak i kolegów "po fachu". Przygotowując nowy program szkoleniowy w ramach Akademii Marki, postanowiłem przeanalizować te obserwacje pod kątem umiejętności, które były wspólne dla tych osób, które w dłuższej perspektywie odniosły sukces i obecnie piastują wysokie stanowiska kierownicze w działach marketingu lub z powodzeniem założyły i prowadzą własne firmy.
W oparciu o tą analizę zidentyfikowałem 7 najważniejszych umiejętności, które w moim przekonaniu leżą u podstaw tychże sukcesów.
Są to również umiejętności, które powinien nieustannie rozwijać każdy marketingowiec, bez względu na zajmowane stanowisko, który przyczyniając się do rozwoju firmy, dla której pracuje, chce odnieść osobisty sukces oraz osiągnąć poczucie samorealizacji i spełnienia.
1. UMIEJĘTNOŚĆ ANALIZY MARKETINGOWEJ
Skuteczny marketingowiec potrafi zdobywać potrzebne informacje o rynku i konsumentach, odseparować informacje istotne od nieistotnych oraz określić związki przyczynowo-skutkowe na podstawie, których określa faktyczne przyczyny problemów, czy barier wzrostu sprzedaży.
2. UMIEJĘTNOŚĆ PRZEDSTAWIANIA LOGICZNIE SPÓJNYCH PROPOZYCJI
Umiejętność ta powiązana jest z umiejętnościami analitycznymi. Polega na tym, że przedstawiane propozycje celów, strategii i działań marketingowych są wewnętrznie spójne oraz wynikają z wniosków z przeprowadzonej analizy.
ABY POZNAĆ POZOSTAŁE UMIEJĘTNOŚCI KLIKNIJ PONIŻEJ I POBIERZ PDF