Czy to jest koniec marketingu jaki znamy?


Tomek Ziolkowski

Właśnie skończyłem czytać książkę Byrona Sharpa pod tytułem "How brands grow" i nie ukrywam jestem poruszony.


Uznany w świecie autorytet na podstawie analizy danych z wielu lat i wielu branż obala fundamenty, na podstawie których uprawiany jest dzisiaj marketing, i wydawane są grube miliardy dolarów rocznie. Książka ta dotknęła mnie również w wymiarze osobistym, gdyż podważa część koncepcji marketingowych, których sam uczę od lat na wykładach MBA, czy szkoleniach Akademii Marki. Należą do nich między innymi: koncepcja różnicowania poprzez budowanie unikalnego wizerunku marki, idea targetowania, czy koncepcja "unique selling proposition".

Książka "How brands grow"

Okazuje się, że koncepcje te nie mają tak dużego znaczenia jak powszechnie się uważa, lub wręcz uniemożliwiają osiąganie wzrostów sprzedaży przez marki.

Postanowiłem, że tam gdzie będzie to możliwe, zweryfikuję przedstawione tezy w oparciu o posiadane dane z rynku polskiego, choć intuicja podpowiada mi, że większość z nich faktycznie może mieć odzwierciedlenie w rzeczywistości.


W następnych postach postaram się przybliżyć poszczególne tezy przedstawione w książce.

Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
Podążaj za nami
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square